Over offertes - Waarom veel offertes niet scoren
Heeft u zich wel eens afgevraagd hoeveel offertes gemiddeld worden omgezet in opdrachten? In ons land gemiddeld een op de twaalf! Hoeveel tijd en moeite gaat er dus verloren met offertes die in ‘het ronde archief’ verdwijnen? Natuurlijk is in het verleden onderzoek gedaan naar de oorzaken. U had ze zelf kunnen bedenken! Niet consequent opvolgen, verkeerd verkoopgesprek, de offerte zag er niet uit, in de offerte was niet het juiste product aangeboden.
Offerte of prijsopgave?
Veel offertes zijn eigenlijk helemaal geen offertes maar prijsopgaven. Volstaan wordt met het weergeven van het product waar het om gaat, het type en de uitvoering, enzovoort. Dan volgt de prijs en dat is het dan. Niets over klantbehoeften, klantvoordelen, extra service, enzovoort. Niets dus om de klant over de streep te trekken. Terwijl verkopen per definitie veel inspanning vraagt. U moet zich kunnen verplaatsen in de situatie en de behoeftesfeer van uw klanten.
Klantvoordelen centraal
Richt u dus op klantvoordelen: wat betekent mijn product of dienst in het gebruik voor de klant in termen van bijvoorbeeld minder kosten, meer omzet, status of gebruiksgemak?
Denk dus als verkoper bij het schrijven van uw offertes in termen van vrijheid, zelfstandigheid, aanzien/prestige, gebruiksplezier, veelzijdigheid, zuinigheid, flexibiliteit, duurzaamheid, milieuvriendelijkheid, enzovoort. Pas dan gaan uw offertes scoren! U kunt al die mogelijke klantvoordelen verwerken in uw offertes zodat de offerte een meer persoonlijk karakter krijgt en waarin de klant zijn persoonlijke wensen terug kan vinden. Iets anders dus dan een door een computer gemaakte prijsopgave met bovenaan de term “Offerte”.
Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?
Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen
Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten!
Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief.
Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule.
En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen.
Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!
Aanmelden
Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijven, inclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde EURO 69,- excl. BTW) .
Klik hier voor meer informatie
Klik hier om u direct aan te melden
Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief
Dit artikel behoort tot onze portal Orders & Opdrachten Binnenhalen. Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen.
Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.
CD-ROM Acquisitie
CD-ROM Offertes Schrijven CD-ROM Offertemanager
Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht) Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel) Software Offertes Schrijven
Software Verkoopbrief Schrijven
Software Belscript Schrijven
|