1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Over offertes - Waarom veel offertes niet scoren

Heeft u zich wel eens afgevraagd hoeveel offertes gemiddeld worden omgezet in opdrachten? In ons land gemiddeld een op de twaalf! Hoeveel tijd en moeite gaat er dus verloren met offertes die in ‘het ronde archief’ verdwijnen? Natuurlijk is in het verleden onderzoek gedaan naar de oorzaken. U had ze zelf kunnen bedenken! Niet consequent opvolgen, verkeerd verkoopgesprek, de offerte zag er niet uit, in de offerte was niet het juiste product aangeboden.
 
Offerte of prijsopgave?
Veel offertes zijn eigenlijk helemaal geen offertes maar prijsopgaven. Volstaan wordt met het weergeven van het product waar het om gaat, het type en de uitvoering, enzovoort. Dan volgt de prijs en dat is het dan. Niets over klantbehoeften, klantvoordelen, extra service, enzovoort. Niets dus om de klant over de streep te trekken. Terwijl verkopen per definitie veel inspanning vraagt. U moet zich kunnen verplaatsen in de situatie en de behoeftesfeer van uw klanten. 

Klantvoordelen centraal
Richt u dus op klantvoordelen: wat betekent mijn product of dienst in het gebruik voor de klant in termen van bijvoorbeeld minder kosten, meer omzet, status of gebruiksgemak?

Denk dus als verkoper bij het schrijven van uw offertes in termen van vrijheid, zelfstandigheid, aanzien/prestige, gebruiksplezier, veelzijdigheid, zuinigheid, flexibiliteit, duurzaamheid, milieuvriendelijkheid, enzovoort. Pas dan gaan uw offertes scoren! U kunt al die mogelijke klantvoordelen verwerken in uw offertes zodat de offerte een meer persoonlijk karakter krijgt en waarin de klant zijn persoonlijke wensen terug kan vinden. Iets anders dus dan een door een computer gemaakte prijsopgave met bovenaan de term “Offerte”. 


Wilt u Meer Omzet Maken met Praktische Verkooptools?

Meld u zich dan vandaag nog aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen

Deze portal bevat vele handige Verkooptools die uw omzet merkbaar zullen vergroten! 

Zoals Software voor het schrijven van een scorende offerte, een sterk Belscript of een wervende verkoopbrief. 

Maar ook Tools voor verkoop via Internet en Social Media en Tools voor verkoop via een Franchise formule. 

En natuurijk tools voor het maken van allerlei marketingplannen en verkoopplannen. 

Met maandelijks een aanvulling van Nieuwe Verkooptools!


Aanmelden 

Meld u aan voor een jaargebruik en ontvang geheel gratis als welkomstgeschenk de Software Offertes Schrijveninclusief een Handige Rekentool en een Boekje met tips over het schrijven van scorende Offertes (Winkelwaarde  EURO 69,- excl. BTW) 

Klik hier voo
r meer informatie

Klik hier om u direct aan te melden 

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
met goed taalgebruik meer omzet
opvolgen offertes een kwestie van consequent nabellen
offertes maken: schrijf systematische offertes
tips voor uw offerte
tips bij het maken van een offerte
offerte model toepassen zorgt voor hogere offertescore
offerte schrijven voor een dienst: denk er goed over na!
offerte uitbrengen in soorten en maten
offertes schrijven doet u niet voor iedere klant!
offerte versturen ja of nee?



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.