1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Hoe goed omgaan met Twijfelende Klanten?

Als ervaren verkoper komt het u vast bekend voor: Klanten die u ‘aan het lijntje houden’. Ze willen niet de echte reden vertellen waarom ze twijfelen met  kopen. Ze vertellen u dit niet direct maar gebruiken een schijnreden om van u af te komen. In een situatie van een twijfelende klant die met grote kans over de streeep is te trekken, is het uiterst belangrijk dat u met uw klant in gesprek blijft. En dat doet u door het stellen van zoveel mogelijk vragen die de werkelijke reden van uw klant boven tafel krijgen.

Wij hebben voor u een aantal veel voorkomende reacties op een rij gezet en daarbij aangegeven hoe u hierop als verkoper effectief kunt reageren. Doe er uw voordeel mee!

Klant: ‘Ik vind uw product te duur’
Verkoper: ‘In verhouding tot wat?’

Klant: ‘Ik had op een lagere prijs gerekend. Mijn budget is niet groot genoeg’
Verkoper: Bevalt mijn aanbod u in principe wel? Dan gaan we samen kijken of ik u een
ander aanbod kan doen dat u wel kunt betalen’

Klant: ‘Ik moet er eerst nog met mijn chef over praten’
Verkoper: ‘Wat zou u zelf beslissen als u het voor het zeggen had? Wat kunnen we doen
om uw chef te overtuigen?’

Klant: ‘We wachten nog op andere offertes’
Verkoper: ‘Wat verwacht u dan nog van een andere offerte dat onze offerte niet heeft?’




Klant: ‘Ik heb nog geen tijd gehad om uw offerte door te nemen’
Verkoper: ‘Zullen we dan nu een afspraak maken om samen de offerte door te nemen? Wanneer schikt u dit het best?’

Klant: ‘Ik moet er nog eens een nachtje over slapen’
Verkoper: ‘Waarover wilt u dan nog verder nadenken?’

Klant: ‘We hebben de order op basis waarvan wij u een opdracht kunnen geven zelf
nog niet binnen’
Verkoper: ‘Als u de order van uw klant ontvangt, welke leverancier gaat u dan
inschakelen?’

Klant: ‘De goedkoopste’
Verkoper: ‘Wat is voor u afgezien van de prijs nog meer belangrijk?’

Hulp nodig en meer informatie? 
Meld u dan aan als gebruiker van de portal Orders & Opdrachten Binnenhalen. Klik hier voor meer informatie en aanmelden

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
tips voor uw offerte
verkoop tips: tip voor het werven van nieuwe klanten
wijziging van uw klantgegevens
op de markt is uw euro...
checklist order verkrijgen
checklist nazorg na een verkregen order
let op de verkoopsignalen van uw klanten!
beter zaken doen via een netwerk
hoe goed omgaan met twijfelende klanten?
valkuilen bij prijsonderhandelingen



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.