1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Test uw verkoopbrief voor beter resultaat!

De verkoopbrief neemt in het verkoopinstrumentarium van veel bedrijven een belangrijke plaats in. De meeste bedrijven zijn echter allerminst tevreden over de resultaten. Op negen van de tien brieven is de respons laag: slechts een paar reacties op duizenden verstuurde brieven. Vaak ligt dat aan slecht geschreven brieven. Terwijl het heel goed mogelijk is een krachtige, effectieve verkoopbrief te schrijven.

Proces met twee stappen
Het schrijven van een goede tekst voor een verkoopbrief is eigenlijk een proces met twee stappen. Bij de eerste stap schrijft u de tekst in concept. Daarna legt u hem een tijdje weg om later tijdens de tweede stap te finetunen. Dat kost natuurlijk tijd terwijl u bij deze aanpak niet profiteert van de inzichten van anderen.

Uittesten effect van uw brieftekst
Een veel betere tweede stap is echter om de brief voor te leggen aan laten wij zeggen vijf prospects (of klanten, maar prospects is beter omdat zij u nog niet kennen). Wat vinden zij? Begrijpen zij de brief? Worden ze enthousiast van het aanbod? Is het aanbod/de actie origineel? Weet de brief de aandacht vast te houden? En is hij geloofwaardig?

Split-run test
Probeer eens een zogenoemde ‘split-run-test’. U maakt twee groepjes van elk twee of drie prospects. Iedereen krijgt dezelfde brieftekst voorgelegd, met dien verstande dat één (nooit meer dan één!) variabele is gewijzigd. Bijvoorbeeld de prijs in het actieaanbod. In de ene bijvoorbeeld € 49 en in de andere brief € 59. Of de vermelding van de gebruiksvoordelen van uw product of dienst. Stel uw product heeft vier belangrijke gebruiksvoordelen die u niet alle vier in de brief wilt vermelden. In de ene variant zet u dan de gebruiksvoordelen 1 en 2. En in de andere variant de gebruiksvoordelen 3 en 4. Welke van de twee varianten slaat het meest aan?
Hoe reageert men daarop? Wat zijn de verschillen per testgroepje? U zult zien dat u op deze manier met een uitgeteste brieftekst aanmerkelijk meer resultaat zult behalen.





 Software Verkoopbrief schrijven

Digitale hulp nodig bij het schrijven van uw verkoopbrief?
Bestel onze handige software Verkoopbrief Schrijven. Klik hier voor meer informatie en bestellen.

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
eerst een goede voorbereiding, dan de verkoopbrief schrijven!
voorbeeld verkoopbrief voor de juiste schrijfstijl
test uw verkoopbrief voor beter resultaat!
uw klantadressen zijn goud waard!
kies een premium die opvalt...
de praktijk van direct mail: tien blunders bij uitvoering direct mail
aparte aandacht voor non-respons bij direct mail
zes vragen voor een sterke mail brief
goede bedrijfsadressen een eerste voorwaarde voor succesvolle mailing
de praktijk van een mailing: tien veelgemaakte mailing fouten



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.