1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Over Merkbeleving

Wat kunt u als producent van een bekend merk nog meer doen dan er reclame voor maken of de merknaam en/of logo op de verpakking van een product laten drukken? Het antwoord op deze vraag kunt u vinden als u kijkt in de schappen van de detailhandel. Want steeds vaker exploiteren producenten hun bekende merken door licenties te verkopen voor gebruik op producten die niets te maken hebben met het oorspronkelijke product waarvoor het merk is ontwikkeld. Zoals boeken, speelgoed of kleding. Deze trend van het te gelde maken van logo’s en merkaanduidingen wordt steeds vaker toegepast en levert de eigenaren van het betreffende merk nieuwe opbrengsten op.

Bekende voorbeelden in Nederland zijn het Blue Band-kookboek, dat via Blokker werd verkocht en werd uitgegeven door Van den Berg Foods bij een jubileum. Boekenverkoper Bruna verkoopt het IgloDiepvries-kookboek, terwijl drankenhandelaar Gall & Gall extra omzet genereert met het verkopen van een sterkedrankengids. Een ander voorbeeld is de bundel over huidverzorging van het merk Nivea.




Het is bij de hiervoor genoemde voorbeelden wellicht niet de bedoeling van de betreffende producenten om een branchevreemde activiteit te starten, zoals het uitgeven van boeken. Het gaat ze om een vorm van marketing waarbij wordt geprobeerd de beleving van een bepaald merk bij consumenten te beïnvloeden. Dit heet in vaktermen positionering. Een producent wil hiermee bereiken dat een klant bij een bepaald product direct en onbewust denkt aan het eigen merk. Bijvoorbeeld dat een klant zijn of haar koken, bakken en braden onlosmakelijk verbindt met het merk Blue Band.

Software voor betere verkoop
W
ilt u met direct marketing uw verkoop sterk verbeteren? De volgende DM-Software zorgt voor een professioneel resultaat:
Software voor het schrijven van een Sterke Verkoopbrief (Direct Mail)
Software voor het schrijven van een Compact Belscript (Telemarketing)
Software voor het schrijven van een Scorende Offerte (Acquisitie)

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
over merkbeleving
rendement op uw marketing - bepalen leidt tot meer winst!
stappenplan sales: adviezen voor nieuwe sales
productintroductie: hoe introduceert u een nieuw product op de markt?
productintroductie: hoe introduceert u uw product op de markt?



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.