Klanten bereiken met korte artikelen over uw product of dienst
Adverteren in de krant of op televisie kost u in verhouding veel geld en levert u weinig mogelijkheden op om uw product of dienst goed te kunnen uitleggen. Op internet is het mogelijk om over uw product of dienst te publiceren. En het is nog goedkoop ook.
Wie weet hoe op het internet naar informatie over producten wordt gezocht, ziet direct de voordelen van artikelen over uw product of dienst. Uit een Amerikaans onderzoek van DoubleClick blijkt dat een aankoop voor de helft van de mensen begint bij informatiewinning op het web.
Zoeken op het web De zoektocht begint met algemene termen; Voorbeeld: Boekhoudsoftware in plaats van de naam van een bepaalde leverancier. Slechts een op de 50 mensen zoekt direct met de merknaam van een product of bedrijf, de meerderheid zoekt zelfs nooit op merknamen. Pas in de laatste twee weken voor de aankoop wordt - in de helft van de gevallen - ook gezocht op de naam, vaak in combinatie met het gezochte product. Het opvallende is dat de helft van de zoekenden voor die tijd al is gestopt en al voldoende informatie heeft gevonden.
Het onderzoek leert een aantal belangrijke lessen over het zoekgedrag op het net en hoe bedrijven daarop kunnen inspelen. Omdat slechts gezocht wordt in algemene termen, kunnen korte artikelen die zijn geschreven op bepaalde trefwoorden helpen om uw bedrijf of product onder de aandacht te brengen. De kans dat de website van uw bedrijf ook zo hoog zal eindigen in de zoekresultaten is bij deze zoekopdrachten namelijk niet zo groot.
Behalve dat korte artikelen die goed worden gevonden op bepaalde zoektermen zeer goed aansluiten bij het zoekgedrag op het web, hebben ze nog meer voordelen. De belangrijkste: uw artikel verschijnt alleen voor geïnteresseerden. Waarom zouden ze anders naar deze woorden zoeken? Alleen die internetter die op zoek is naar een product, ziet het informatieve artikel over uw product of dienst verschijnen, voorzien van een link naar uw website.
Snel onder de aandacht Het onderzoek toont ook aan dat wachten totdat de klant zoekt op een merknaam, weinig nut heeft. Pas in de laatste twee dagen wordt op een merknaam gezocht. De klant heeft zijn keuze dan waarschijnlijk al gemaakt. Eerder uw bedrijf onder de aandacht brengen - met artikelen over uw product of dienst - is dus het devies. Bovendien bleek uit het onderzoek dat de helft van de online aankopen begint met een zoekopdracht bij een zoekmachine. Dit betekent dus dat u de helft van uw klanten via de zoekmachines kunt bereiken.
Hulp nodig en meer informatie? Meld u dan aan als gebruiker van de portal Orders & Opdrachten Binnenhalen. Klik hier voor meer informatie en aanmelden
Zelf artikel plaatsen? Wilt u meer informatie hebben over het plaatsen van een artikel over uw product of dienst, inclusief alle voordelen en voorwaarden? Klik dan hier
Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief
Dit artikel behoort tot onze portal Orders & Opdrachten Binnenhalen. Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen.
Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.
CD-ROM Acquisitie
CD-ROM Offertes Schrijven CD-ROM Offertemanager
Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht) Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel) Software Offertes Schrijven
Software Verkoopbrief Schrijven
Software Belscript Schrijven
|