1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Vrije publiciteit: Hoe zorgt u voor vrije publiciteit?

Vrije publiciteit (free publicity) is publiciteit die u niets kost. Het gaat bij vrije publiciteit om media-aandacht die niet is ingekocht. Maar die is ontstaan uit de vrije, journalistieke interesse van de media.

Vrije publiciteit alleen? Soms ondersteuning van uw vrije publiciteit
Vrije publiciteit kan enorm belangrijk zijn voor de bekendheid van een bepaald evenement, een bepaalde boodschap of campagne. Is vrije publiciteit alleen niet voldoende dan kunt u uiteraard altijd ondersteuning inkopen via betaalde publiciteit in de vorm van bijvoorbeeld een advertorial. Ook kunt u ter ondersteuning van vrije publiciteit op zoek gaan naar een mediapartner.

Vrije publiciteit en internet
De kans is groot dat u voor vrije publiciteit probeert gebruik te maken van social media en internet.
 
Bij vrije publiciteit bepaalt u eerst de nieuwswaardigheid van uw onderwerp. Is deze nieuwswaarde groot genoeg en zorgt u voor een sterk persbericht? Dan is de kans groot dat een redactie er wel iets in ziet. Daarnaast moet het passen binnen het format van het betreffende nieuwsmedium.


Vrije publiciteit: juiste boodschap in de juiste vorm op de juiste plek 
Bij vrije publiciteit is het dus van belang dat uw boodschap in de juiste vorm op de juiste plaats terecht komt. Voor vrije publiciteit moet uw boodschap overtuigen en inspireren.

Vrije publiciteit: benader de juiste mensen
Ook belangrijk: wie vrije publiciteit wil creëren, moet bij de juiste mensen kunnen aankloppen. 


Tools voor de Communicatie Praktijk

Vele handige tools waarmee u zelf kunt zorgen voor een perfecte communicatie richting uw klanten!

Of het u nu gaat om een Tool voor een sterk persbericht, een Draaiboek voor een bedrijfsuitje of een gedegen Model voor een communicatieplan. Of een tool voor een ander onderwerp.  

Alle benodigde tools voor een perfecte communicatie vindt u in deze portal!

Zowel voor uw externe communicatie (bijv. uw huisstijl of elektronische nieuwsbrief) als uw interne communicatie (bijv. een Model Vergaderverslag).

Handig en onmisbaar voor uw bedrijf of organisatie.

Klik hier voor een overzicht van alle Communicatie Tools.

Klik hier om u aan te melden als gebruiker van deze portal voor slechts € 99,- per jaar. 

 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal Tools voor de Communicatie Praktijk.  Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe tools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   
 
 Software Persbericht Schrijven

Vergelijkbare artikelen
voorbeeld persbericht: let op vier belangrijke kenmerken
succesvol persbericht schrijven? aandachtspunten voor een scorend persbericht
vrije publiciteit: hoe zorgt u voor vrije publiciteit?

Orders en Opdrachten binnenhalen



Commerciële Tools voor meer Omzet (Zowel Off line als Online)

Helpt u dagelijks met Verkooptools, Verkoopmodellen, Checklists en Stappenplannen op het gebied van Marketing & Sales. Lees meer > ...