1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Huisstijl - Hoe werkt u aan uw Huisstijl?

Het ontwikkelen van een huisstijl is van groot belang voor uw bedrijf of organisatie. Want het ontwikkelen van een huisstijl is het gezicht van uw bedrijf. Wat zijn de belangrijkste elementen van een goede huisstijl?

Huisstijl en de presentatie van uw bedrijf
De huisstijl van uw bedrijf kunt u vergelijke met de presentatie van uw bedrijf aan de buitenwereld. Een goede huisstijl is als het ware de ambassadeur van uw bedrijf. Zorg er daarom voor dat de huisstijl van uw bedrijf bij uw onderneming past

Doorvoeren van een huisstijl
Een tweede belangrijk element bij een huisstijl is het consistent doorvoeren van uw huisstijl. Pas als uw huisstijl consequent en consistent wordt doorgevoerd kan vergroting van de naamsbekendheid van uw bedrijf worden versterkt. Identificatie verloopt altijd via uw huisstijl.

Huisstijl en onderscheid van uw concurrentie
Het ontwikkelen en doorvoeren van een sterke huisstijl is een goede manier om uw bedrijf te onderscheiden van uw concurrenten. Aan goede huisstijl kan je zien wat het bedrijf aan waarden wil uitstralen.
 
Elementen van een huisstijl
Een goed uitgewerkte huisstijl bestaat uit verschillende elementen. 

Een uitgewerkte huisstijl bevat een woordmerk, een logo, een beeldmerk. En vaak ook een symbool dat verwijst naar de activiteiten of specifieke kenmerken van de onderneming.


Huisstijl en typografie
Bij een huisstijl wordt ook een keuze gemaakt voor de zogenoemde typografie. Dat is het lettertype dat wordt gebruikt in uw huisstijl. Met de keuze van een bepaald lettertype kunt u iets uitdrukken van uw onderneming. Zoals zakelijkheid of creativiteit of speelsheid.

Kleur en huisstijl
De kleur van uw huisstijl is uiterst belangrijk. Bedenk dat elke kleur iets specifieks uitstraalt. Blauw staat voor betrouwbaarheid, grijs staat voor zakelijkheid en fel geel of oranje staat voor (prijs)actie.

Huisstijl en vormen 
Ook de vorm van uw huisstijl straalt iets uit. Rond of vierkant, een schelpvorm (natuur) of langwerpig.
 
Samen vormen al deze elementen de huisstijl van uw bedrijf. Niet alle elementen zijn tegelijkertijd nodig in uw huisstijl. Het gaat uiteindelijk om de herkenning van uw bedrijf op de wijze waarop u dat graag wilt.

Zelf aan de slag met uw huisstijl?
Wilt u werken aan uw huisstijl? Meld u zich dan aan als gebruiker van de portal Tools voor de Communicatiepraktijk. U vindt hierin onder meer tools die specifiek zijn ontworpen voor het werken met huisstijlen of voor de vernieuwing van uw huisstijl. 

Tools voor de Communicatie Praktijk

Vele handige tools waarmee u zelf kunt zorgen voor een perfecte communicatie richting uw klanten!

Of het u nu gaat om een Tool voor een sterk persbericht, een Draaiboek voor een bedrijfsuitje of een gedegen Model voor een communicatieplan. Of een tool voor een ander onderwerp.  

Alle benodigde tools voor een perfecte communicatie vindt u in deze portal!

Zowel voor uw externe communicatie (bijv. uw huisstijl of elektronische nieuwsbrief) als uw interne communicatie (bijv. een Model Vergaderverslag).

Handig en onmisbaar voor uw bedrijf of organisatie.

Klik hier voor een overzicht van alle Communicatie Tools.

Klik hier om u aan te melden als gebruiker van deze portal voor slechts € 99,- per jaar. 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal Tools voor de Communicatie Praktijk.  Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe tools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   
 
 Software Persbericht Schrijven

Vergelijkbare artikelen
uw huisstijl vernieuwen? aandachtspunten nieuwe huisstijl
veranderen van huisstijl: beter niet te vaak!
huisstijl - hoe werkt u aan uw huisstijl?

Orders en Opdrachten binnenhalen



Commerciële Tools voor meer Omzet (Zowel Off line als Online)

Helpt u dagelijks met Verkooptools, Verkoopmodellen, Checklists en Stappenplannen op het gebied van Marketing & Sales. Lees meer > ...