1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Visitekaartje: Met Visitekaartje een blijvend goede indruk

Als u bij het zaken doen veel mensen ontmoet en vaak een visitekaartje in ontvangst neemt, kent u dat verschijnsel wel. U weet als u later het visitekaartje weer onder ogen krijg niet meer met welke persoon u contact heeft gehad. Uw prospects kennen hetzelfde verschijnsel, terwijl het voor u als verkoper belangrijk is dat men aan de hand van uw visitekaartje uw naam en gezicht goed onthoudt.

Toch kunt u er wat aan doen om ervoor te zorgen dat men u minder snel vergeet bij het later weer zien van uw visitekaartje. Namelijk uzelf onderscheiden van de massa van naamloze gezichten en stemmen. In de eerste plaats doet u dat door zeer goed over te komen vanwege uw uitstraling en uw wijze van optreden. Uw attentheid blijkt bijvoorbeeld uit het af en toe noemen van de (correcte!) naam van uw prospect tijdens het kennismakingsgesprek. Maar er is meer mogelijk. Bijvoorbeeld de volgende suggesties voor het effectief omgaan met een visitekaartje.

Werk als een visitekaartje aan uw eigen public relations

Wellicht is er in een bepaalde krant of een bepaald tijdschrift wel eens een artikel of bericht over u of uw bedrijf verschenen. Of hebt u zelf wel eens een stuk of artikel geschreven. Vooral in de zakelijke dienstverlening gebeurt dit nog wel eens. Knip dergelijke artikelen uit en maak er een verkleinde kopie van. Deel ze uit bij bezoeken aan prospects en stuur ze mee met uw mailings. Dit is een visitekaartje voor uw bedrijf! 

Maak op een zo persoonlijke manier contact met uw prospects. U bent als het ware het visitekaartje van uzelf.

Iemand die iets met u gemeenschappelijk heeft, zult u in de regel beter onthouden. Ga daarom tijdens een kennismakingsgesprek op een voor de ander acceptabele manier na of u wellicht iets gemeenschappelijks hebt. Bijvoorbeeld dezelfde hobbies, lid van een zelfde vereniging of genootschap of misschien wel gemeenschappelijke kennissen of vrienden. Bedenk dat u als het ware het visitekaartje bent van uzelf.




Onderscheid u door uw kleding. Uw uiterlijk is ook uw visitekaartje

Draagt u opvallende kleding, dan zal men u eerder onthouden. Zorg bijvoorbeeld voor een kleurrijke stropdas of een bijzonder shawltje of kledingstukken in speciale kleurencombinaties. Zorg er daarbij wel voor dat u in positieve zin opvalt! Uw kleding en uiterlijk is tevens uw visitekaartje.

Deel een opvallend visitekaartje uit

Een visitekaartje kunt u tot op zekere hoogte anders maken dan anders, zodat ze blijvend opvallen. Wat dacht u bijvoorbeeld van het plaatsen van een pasfoto op uw kaartje? Of een speelse foto van uzelf terwijl u iets doet. Bijvoorbeeld een product vasthouden of iets opvangen. Uw visitekaartje kunt u ook persoonlijker maken door er zelf aantekeningen op te maken. Schrijf bijvoorbeeld op uw visitekaartje het tijdtip en de plaats waar u de prospect hebt ontmoet. Of zet op uw visitekaartje uw privé telefoonnummer of uw 06-nummer. Zulke visitekaartjes waarop met de hand iets is geschreven, bewaren prospects eerder.


Uw Bedrijf beter op de kaart zetten?
Wilt u werken aan de communicatie van uw bedrijf zodat u in positieve zin meer opvalt bij uw klanten en prospects en daarmee uw bedrijf kunt versterken? Bijvoorbeeld actief werken aan vrije publiciteit met een Tool Persbericht Schrijven. Of een Tool Presentatie Maken waarmee u uw bedrijf professioneel op de kaart zet. Kijk dan eens op Tools voor de Communicatiepraktijk

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal Tools voor de Communicatie Praktijk.  Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe tools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   
 
 Software Persbericht Schrijven

Vergelijkbare artikelen
visitekaartje: met visitekaartje een blijvend goede indruk
uw visitekaartje: aandachtspunten bij het ontwerp visitekaartje
hoe maakt u een brochure? stappenplan brochure maken
drukwerkbegeleiding: aandachtspunten bij begeleiden van drukwerk

Orders en Opdrachten binnenhalen



Commerciële Tools voor meer Omzet (Zowel Off line als Online)

Helpt u dagelijks met Verkooptools, Verkoopmodellen, Checklists en Stappenplannen op het gebied van Marketing & Sales. Lees meer > ...