Communicatieplan schrijven? Onderdelen van een Communicatieplan
Bent u voornemens om een goed communicatieplan te schrijven? Een communicatieplan kunt u het best schrijven met behulp van een simpel stappenplan. Bij het schrijven van een communicatieplan staat de vraag centraal hoe u iedereen kunt bereiken die interesse heeft in uw idee, dienst of product.
Schrijven van een communicatieplan? Ingewikkeld of niet?
Het schrijven van een communicatieplan is niet ingewikkeld. Een communicatieplan schrijven is eerder een kwestie van het identificeren van wat u moet of wilt zeggen. Een communicatieplan geeft precies weer wat u nodig heeft om uw boodschap te vertellen. Een communicatieplan omschrijft de meest effectieve manier om uw communicatieboodschap te vertellen.
Belangrijkste onderdelen van een communicatieplan
In een goed communicatieplan probeert u het volgende helder te krijgen:
1. Wie is uw doelgroep?
2. Wat is uw communicatieboodschap? Wat wilt u vertellen?
3. Welke communicatiemiddelen heeft u daarvoor nodig? Hoe gaat u uw communicatieboodschap vertellen?
4. Wie gaat uw communicatieboodschap vertellen?
5. Wanneer u het gaat vertellen
Zelf schrijven van een communicatieplan
Alvorens u zelf een communicatieplan gaat schrijven, is het belangrijk dat u beschikt over de juiste tools voor een sterk communicatieplan.
Deze tools vindt u in de portal
Tools voor de Communicatie Praktijk
Vele handige tools waarmee u zelf kunt zorgen voor een perfecte communicatie richting uw klanten!
Of het u nu gaat om een Tool voor een sterk persbericht, een Draaiboek voor een bedrijfsuitje of een gedegen Model voor een communicatieplan.
Of een tool voor een ander onderwerp.
Alle benodigde tools voor een perfecte communicatie vindt u in deze portal!
Zowel voor uw externe communicatie (bijv. uw huisstijl of elektronische nieuwsbrief) als uw interne communicatie (bijv. een Model Vergaderverslag).
Handig en onmisbaar voor uw bedrijf of organisatie.
Klik hier voor een overzicht van alle Communicatie Tools.
Klik hier om u aan te melden als gebruiker van deze portal voor slechts € 99,- per jaar.
Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief
Dit artikel behoort tot onze portal Tools voor de Communicatie Praktijk. Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe tools en adviezen.
Tip
|