1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Communicatiebudget: Hoe bepaalt u uw Communicatiebudget?

Tot een goed doortimmerd communicatieplan behoort het communicatiebudget. Een communicatiebudget geeft aan hoeveel geld er beschikbaar is uw communicatiedoelstelling te halen. Uw communicatiedoelstelling en uw doelgroep zijn belangrijkste factoren die de hoogte bepalen van uw communicatiebudget.

Hoeveel communicatieactiviteiten zijn nodig en wat doen uw concurrenten aan communicatie? De volgende vier methoden kunt u gebruiken om uw communicatiebudget te bepalen.

Methoden ter bepaling van uw communicatiebudget

Methode 1 ter bepaling van uw Communicatiebudget: De omzetpercentagemethode
 
Bij deze methode ter bepaling van uw communicatiebudget neemt u een vast percentage van de door u behaalde omzet in het afgelopen jaar. U kunt ook de verwachte omzet nemen voor het komende jaar of een percentage van de winst. Bij deze methode ter bepaling van uw communicatiebudet kunt u ook een vast bedrag nemen per verkochte eenheid product
 
 
Methode 2 ter bepaling van uw Communicatiebudget: De Sluitpostmethode
 
Bij deze methode ter bepaling van uw communicatiebudet gaat het om een commmunicatiebudget als een sluitpost van uw begroting. U houd op deze manier een bepaald communicatiebudget over door te kijken naar wat er na aftrek van alle kosten plus winst  overblijft. Dit is dan uw communicatiebudget.


Methode 3 ter bepaling van uw Communicatiebudget: De Afstemmingsmethode 
 
Bij deze methode ter bepaling van uw communicatiebudet stemt u uw communicatiebudget af op het communicatiebudget van uw van de grootste concurrent. U volgt daarbij dus het communicatiebudget van anderen.  


Methode 4 ter bepaling van uw Communicatiebudget: De Taakstellende methode
 
Bij deze methode ter bepaling van uw communicatiebudget stelt u aan de hand van uw communicatiedoelstelling vast wat u allemaal moet doen om uw communicatiedoelstelling te behalen. De kosten van deze communicatieactiviteiten vormen samen het communicatiebudget.


Tools voor de Communicatie Praktijk

Vele handige tools waarmee u zelf kunt zorgen voor een perfecte communicatie richting uw klanten!

Of het u nu gaat om een Tool voor een sterk persbericht, een Draaiboek voor een bedrijfsuitje of een gedegen Model voor een communicatieplan. Of een tool voor een ander onderwerp.  

Alle benodigde tools voor een perfecte communicatie vindt u in deze portal!

Zowel voor uw externe communicatie (bijv. uw huisstijl of elektronische nieuwsbrief) als uw interne communicatie (bijv. een Model Vergaderverslag).

Handig en onmisbaar voor uw bedrijf of organisatie.

Klik hier voor een overzicht van alle Communicatie Tools.

Klik hier om u aan te melden als gebruiker van deze portal voor slechts € 99,- per jaar. 

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal Tools voor de Communicatie Praktijk.  Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe tools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   
 
 Software Persbericht Schrijven

Vergelijkbare artikelen
stappenplan opstellen van een communicatieplan
communicatieplan: wat opnemen in een communicatieplan?
communicatieplan schrijven? onderdelen van een communicatieplan
communicatiebudget: hoe bepaalt u uw communicatiebudget?

Orders en Opdrachten binnenhalen



Commerciële Tools voor meer Omzet (Zowel Off line als Online)

Helpt u dagelijks met Verkooptools, Verkoopmodellen, Checklists en Stappenplannen op het gebied van Marketing & Sales. Lees meer > ...